Wednesday, January 27, 2010

Luahan rasa lagi la..

Pagi ni..nk pergi kerja..datang 1 perasaan sayu..sedih..(okeh start nk nangih)
Bukannya apa pun..tapi lepas kawin..
tak merasa dah hari2 dok kat meja sambil minum milo panas..
kat kerusi dan meja yang sama...tiap2 hari...mungkin pas ni kadang2 je..tak tau la ada orang nk sentuh lagi tak kerusi meja tu...saya teliti satu rumah..huhu..saya akan rindukan rumah ini...

Selama ni bertiga kat rumah pun rasa sunyi..ini kan pula bila tinggal ayah dan adik yg masih bersekolah..nasib la ada kakak yg rajin jenguk mereka..(sebab dekat..hehe) nasib juga ayah pandai memasak..jadi saya tak rasa takot nk biarkan mereka berdua..hehe

Bukan bermaksud saya tak balik rumah tu lagi..tapi tah..tak pernah la tinggalkan rumah tu...hehe..saya takkan tinggalkan rumah tu!

ini family kecil saya..

Ayah..terima kasih atas segalanya...
Makan minum...tempat tinggal....roadtax (yg terbaru..hihi)
Tak mampu nk balas...Hanya Allah saja yang membalasnya...
Semoga ayah merestui kami...
Tolong tengok kan Jan (adik saya) sebab tahun depan nk SPM dah..makan minum dia..(yang ni tak kisah sgt sebab ayah pro dlm memasak nih!hehe)

Buat Jan pulakk..
Sila jgn degil yer!!Jangan melawan ckp ayah selalu..Jan yang akan jaga ayah nanti..
Apa pun do the best untuk SPM thn depan..Dont worry..akak akan balik every week Insyallah..dan aktiviti bersama kita takkan hentikan!!contoh shopping dan menghabiskan duit akak...mcm biasa lah! Dan jgn buat benda bukan2..al maklum ko ingat ko dah besar??harap tinggi tapi yer..dlm hati ada taman..!jgn sket2 nangih!!sudah!...

Buat kakak...
Hehehe..aku pun bakal selami hati perasaan seorang isterii lagi 15 hari jek lagi...dan mungkin lepas tu menjadi seorang ibu2an gitew..(tak tau la camne agaknya!haha)
Tapi sila beri tunjuk ajar dan nasihat...dan tlg jenguk2 ayah seperti selalu..supaya Qaira lagi rapat dgn dia..hehe..dan kalau tak jenguk diorang pun tak pe..ko jenguk je la dapur tu kejap..masa aku kat Bangi la..(mcm la tinggal kat Kelantan!maap sensitip sekarang..jauh Bangi ibarat nk pergi Haji)
dan Jan juga..sebab pas ni aku dah tak leh nk jadik pengawal peribadi dia dah..nak carik satu taman tuu..just tanya2 dia jek..cukup..

Mama..Semoga sentiasa tenang disana...
kita dah nk kawin mama..
semoga kita juga bakal kuat dan tabah seperti Mama...(Ini yg bakal ditanamkan dlm life pasni)
okehh ni tak leh tulis panjang2 sbb nanti 7 hari 7 malam pun tak settle!!

Untuk bakal suami ku..Atim
Amy harap perkahwinan ni sekali seumur hidup...
Dan Amy akan perbaiki cacat cela sebelum ni..Insyallah..dan mengharapkan suami disisi dapat membimbing Amy ke jalan yang diredhai..Insyallah bahagia dan kekal ke akhir hayat..
Amy masih perlukan kesabaran Atim sampai bila2..dan mcm tu jgk dengan Amy...we keep learning and knowing each other..ok?Thanks for everything sayang!

Ballerino Sista...
Jijah,Nana,Eva,Bibi,Nadya and Jac..
Thanks a lot!!Sebab banyak bg kekuatan..kadang2 umpat keji korang tu aku layankan jek sebenarnya..wkakkaa...tapi life aku sgt enjoy bila mengenali korang...Thanks sebab bagi aku touching pagi ni..luahan perasaan aku korang dgr dan support..buat aku bangga ada kawan2 mcm korang..ini la namanya kawan susah dan senang...thanks!!

korang leh tengok kat FB saya jugak!Thanks a lot Jijah!

Buat kawan2 lain..yang dah terima kad saya..yang selalu ckp "Weh Amy!!nk kawin dahhh??Macam tak percaya!!" haa pecaya laaa nok!mmg nk kawin pun..hahaha..even korang nampak aku macam budak umur 17thn..tapi aku dah 26 ye harap maklum..hahaha..

Untuk bloggers...
Yang silent reader ke yang berlink2 ke...thanks sebab membaca blog nih..untuk preparation kawin semuaa..hehe..saya takkan stop memberi idea..thanks jugak..sebab dapat jumpa korang..terutamanya Diah dan Anil..hehe ideas n info Amy akan gunakan...hehehe

Untuk semua...
Majlis ini limited..sebab saya hanya buat satu majlis saja...Maaf jika tak dapat menjemput semua sekali..harap kalian mengerti..mungkin pasni saya buat majlis lain insyallah akan saya jemput.. :)
Dan saya juga tak mengharap sangat yang majlis ini akan menjadi 100% seperti yg diidami..
Maaf sekiranya ada cacat cela nanti...Semuanya dari Allah..saya akan terima dengan redha..Insyallah..Apa saja yg berlaku semasa majlis, saya redha..sebab saya tak dapat nk turun dari pelamin tu tekejar sana sini..Insyallah dengan bantuan kawan2,sedara mara dan keluarga...harap semuanya berjalan lancar...

Untuk floor manager wedding ni..hehe..Amy tak kan salah kan korang if ada yg tak betul nanti..tapi apa pun amy harap korang buat yang terbaik..sebab tak de sapa pun nk kan benda buruk berlaku..betul tak? Apa yang penting sebenarnya adalah..Nikah..yang penting selesai nikah tu dah lega semuanya...Insyallah...

Okeh..dah..lepas ni tiada lagi luahan perasaan...(harap2 mcm tu la)
Ini yang terakhir..semoga kalian mendoakan saya...seperti saya...yg tak mengharapkan perkahwinan setinggi gunung..hahaha harap2 semuanya mcm tu la yer..

Yeayyy...nk kawin dah...majlis nikah saya akan berlangsung di Masjid Al-Faizin,Desa Jaya Kepong, pukul 10 pagi..




37 comments:

naddynad said...

knp eh Amy??
knp bila baca rasa cam nak nangis??
isk ku takmo nangis la...

inshallah Amy evthg will be just fine..! lagi 15 hari??? ayokk..!! hehe

AmyMizzunderstood said...

naddynad :: akhirnya sampai jugak apa yg amy nk sampai kan..hehe..itulah yg amy rasa sekarang..sila jgn takotkan saya nad!wakakaka thanks anyway selalu support amy..

Luv like this.... said...

sedey plk bace n3 amy ni..wpon jarang drop comment tp sy selalu singgah baca.harap lps ni bole kasi tnjuk ajr tok b2b y lain gak

*pena terserepak ngn amy d pwtc wit atim..korang memang sepadan*

all the bes amy...(sori terpanjang)

naddynad said...

bab mak/ayah/keluarga bagi Nad mmg cpt touching...Amy jgn nangis byk2 masa nikah nnti tau...

time nikah dulu Nad sebak gile...konon dah niat taknak nangis, tapi time mak kite peluk jeh terus melalakk...sedih tau perasaan tuh,esoknya bangun tido kalau teringat balik pun nangis balik occay.... :)

ala jgn takut Amy, awk bykkan senyum je so dat gambar sume takde muka masam...hehe, btw betul cakap awak, lepas majlis nikah mmg LEGA abes.. :)

AmyMizzunderstood said...

Luv like this.... :: owhh saya ingat!!thanks ya!baca blog nih hehehe..

naddynad :; yelah..kalau boleh nk happy..hehehe..tapi tak terkawal kot kalau dia nk ngs jugak hihi camne?

naddynad said...

hahaha...ok la tp nangis sikit jeh..bole giteww??

ahakss, mcm fb sudey...hehe

Anonymous said...

Amy,

watie doakan semua berjln lancar mcm yg amy rancang..... banyakkan doa yer....

ish toucing btl baca entry amy nie......tiba2 watie lak yg rasa sedih...alahai..mcm mana ah keadaan watie bila tiba turn watie nnt....huhuhuh

apa2 pun..congrat ya amy...x sbr nk nngk ur wedding dress :-)

-watie

~Myra~ said...

hahaha...pasni leh la ko join aku...hahaha...aku bace entry ko...tetibe aku pon teringat bender yg same...anyway..."SELAMAT".....bukan selamat ape...tapi...selamat menempuh alam perkahwinan, bnyakkan sabar...tolak ansur tu penting ya!!!& jgn selalu gado2...

-Nadya- said...

weyh..syahdu siot baca luahan hg nehh ..nngiss akuu daa..ko jahat buatkan aku nngis lagii .. menciii..

nainafadina said...

sedeynye nokk luahan hati ko...aku lak yg nak naneh ni pe cer..uwaaaa uwaaa....dlm hati ada taman botani bak kata asik fadil!! papepun aku doakan yg terbaikk utk ko wahai asik amy...ko pun tau...doa2 kan la aku nih...aku pun tak sangka kite rapat camni...hmmmm nice!! ok la nk touching2 jap....

AmyMizzunderstood said...

Anonymous :: hi wati..thanks ye doakan kita!

~Myra~ :: Insyallah..akan ku ingat pesanan mu itew...harap2 aku pun tabah mcm ko..

-Nadya- :: sudah2 nangis tu..ni sekadar luahan ja

nainafadina :: yup2!thanks a lot nana..jadik sahabat sejati gitew(org lain ada ke nangis bersama2?tak de kot..haha)

Mrs. Amie said...

ooo, nie kata2 gadis sebelum jadi bini org la.. uhuk uhuk.. sabar ek.. bila dah jadi isteri org, ko akan rasakan banyak perubahan.. perubahan ketara sekali, ayah dah tak marah ko bila ko nak kuar mana2 pun.. hahaha.. pastu mcm2 lagilah...nasihat aku, kena banyak bersabar ttg sume perkara.. lagi lagi... kita citer dlm keta jer la.. oh ya! alamak.. matilah pasni kena drive sensorang gi keja.. cisss...

Miss Shareeda said...

Tiba-tiba i rasa touching.. blh..?? ;p

AmyMizzunderstood said...

Mrs. Amie :: hakahakahak...ha ah la kena drive sorang wakakkaa...lagi mls la aku nk gi keja!!

Miss Shareeda :: silakan..

jarjar said...

sayu nye baca ur entry ni :)
wish u all the best...am sure ur wedd akan sgt cantek n meriah!

faRhaNa said...

touching okeh!!neway, gd luck dear..semoga sume berjalan lancar..insyaAllah, aku doakan yg terbaek tuk kawan aku nih..Selamat menempuh alam rumahtangga..jgn gado2!!hahaha..

p/s : wei, nikah pagi ker?aku igt ptg, br nk amek halfday..;-)

zara said...

nak kawen dh kawan za sorang ni :)

jgn sedeh2 ye! semoga happy sentiasa k

JeNnYJeN! said...

hii..my dear friend,

I just check out ur blog and ...hhuhuhu..i 1st time baca blog u nie..rasa tersentuh perasaan i..amy! tak sangka u mmg jenis yg penyayang & sayangkan family u..im proud to know u..even more! Yeah..life is like tat kan, skrg dah nak kawin lagila...makin byk komitment yg nak dipikir lagi. mesti u pun risaukan..father & bro u tinggal sendiri & everythgs. But..dear, u will handle it well..i believe. just be yourself & continue to love ur family & ur love one. God will be there for u..when u needed Him.sorry takdpt join nanti..time kawin u. i balik kg as u know it's CNY. hmm how i wish to see u get wed. but ...apapun,i still hope we still friend k...and i want to see ur wed photos..nanti,jan lupa..ahh.
so,...i guess tats all. Do keep in touch. i see u again dear & Happy-Wedding....to u..ssooonn..:)*peace*

faradiba said...

lovely...bergenang air mata~ congratulations to u~

dell @ Marryme said...

alahai syahdunya baca entry kali ni.. iskisk.. tp mmg syahdu.. tp pape pon time akad nikah nanti try not to cry bitterly k? kena control pernafasan hehehe. time akad nikah tu la yg plg emosi skali.. kak dell smpi skang even shoot org nikah aku yang bergenang! iskisk

btw kak dell tak merasa jauh dr family sbb dah kawin pon dok dgn mak abah. tak dpt bayangkan kalu tak dok skali dgn parents.. confirm rasa awkward sbb dah 28 taun idup sama. (sebaik la abg raja memahami hehe)

btw dah dpt kad amy.. cantek gila!! simple but nice.. i like!! insya allah kalau takde job kitorg dtg tau.. hehehe

ceh pjg lak komen aku. hahaha. sabar tau amy... lg 15 hari jek lagi utk bergelar isteri.. cewahh.

(tetiba mcm tak caya gak hatim nak kawin dah hahaha bole??)

sabby said...

salam dear amy, i sedih gila baca k..its so sweet... can u belive its only 15 more days...i doa byk2 your majlis berjalan lancar...heheh..tak sabar i nak tinguk pics for your hantaran..sure cantik habis2..hehehe..only the best for the own creator right...with the alas lagi..hehee. excitednya...woops sorry i yg terlebih excited

sabby...

miss F said...

sedih plak baca en3 amy ni. anyway all dbest for ur wedding. same goes to me. i tak pernah jauh dr family. i jgak x pernah ade experience dok umah sewa. tiba2 i pun touching skali...

anil lutaze said...

shoot...lagi 15 hari?? yay!! pasni kita leh kuar sesuka hati sbb amy dah x sbok ...tp sbok jgk lagi lah kan...kena layan suami..jeng...jeng...nak tips ..silalah...hahaha...

wee...x sbr nk pg majlis awak...kelass

Memey Anuar said...

amy,
perasaan amy sama mcm kite skang.
walaupun masih ada 40+ days tapi dah sayu je nak tinggalkan rumah walaupun hanya pindah kurang 5km dari umah parents.

kite doakan yg terbaik utk amy dlm menempuh kehidupan baru. InsyaAllah, nawaitu yang baik akan dpt balasan yg beribu kali ganda lebih baik.

Lagi 15 hari. Amy dah start kene tenang2 ok :)
Semoga semuanya success. Amin.

AmyMizzunderstood said...

jarjar :: jarjar..thank u so much...!

faRhaNa :: ngada2 la ko nono!org ckp pagi...eh still leh amik halfday...hahaha masuk tengahari la!

zara :: tu la za..baru semalam rasanya gi kolej sesama..

JeNnYJeN! :: amoi..thanks a lot!yelahh touching sket bfore kawin..hehehe...fwen for ever!

faradiba :: thanks ya!

dell @ Marryme :: alamak?yeke..hahah dugaan ni nk shoot!dah dpt eh?heheh thanks kak dell..harap dpt dtg!

sabby :: hi sab..rindu nk baca blog u..haha..i ingat kita sesama leh mengakhiri title single kat blog ni together..ehehe

miss F :: ye la..betul..tk penh jauh kn?huhu...anggap saja tanggungjawab

anil lutaze :: heheh ye laa 15 hari lagi tauu!ok nnt jumpa semua kat sana..sonoknyaa!!

Memey Anuar :: ye mungkin semua orang rasa benda yang sama kan?huhu...tak pela..amy doa semoga kita semua strong!!

dialicious said...

amy sedeynyeeee..jgnla tinggalkan rumah ituuuu..kesian merekaaa :(
sayunyeeee
diah tau u'll b a good wife n excellent mother to ur future kids..
semoga berbahagia..amin..eh ni blum wish btol2 tau..one day before nanti ade lagi!hahaha

AmyMizzunderstood said...

dialicious :: alahai diahh..jgn ckp mcm tu..hukhuk..amy tak tinggalkan mereka pun..amy akan balik jugak tiap2 minggu insyallah..
thanks diahh..!wahh ada lagi a day before yer??dasyattt

Dilla said...

sobb sobbb sayu nyer....

maaf la da jarang jengok blog ko..huhu bz sket..

tp dari jauh aku mai wedding ko nanti!!

good luck in final preparation and congrats for ur wedding babe... ill see u soon!

AmyMizzunderstood said...

Dilla :: tak pe2..nnt ko pun cam gitew..tapi ko pun dah belajar dok berjauhann..hukhuk...wehh tak sabar nk jumpa ko (dan2 je mood berubah!) thanks fadh..i nk tengok bf baru u..wakakaa

[ Hanie ] said...

oh sedih baceeee!
awal2 lepas kawen, akan rase sgt sgt rindu dgn rumah, walaupun takdela jauh sgt jaraknye :(
saya alaminyer ok..w'pun dulu waktu belajar, berbulan2 tak balik rumah, takpe plak,dah kawen ngade lebih plak huhu :P

apepon, doakan yg terbaik utk your majlis utk semua yg terlibat! insyaallah jumpe kite nnt ;)

Azi3 said...
This comment has been removed by the author.
lynn said...

dear amy

congrats in advanced dear :)

bila lg na dekat yg eksaited sblom nih tb2 jadi sayu kan.xmgkin kte lpe pd mereka cume da xsama mcm dulu.awak will njoy the life after in diff way.

*tp org masih duk ngan family g da kawin pon:p

hazlynda kushairi said...

amy, sayu dengar luahan awk terutama bab "mak, kite akan kawen" awk tade mak, kite tade abah. kite pon dpt rase kesayuan tu.

anyway, i hope ur wedding goes well as u've plan long way before. semoga diberkati dan majlis berjalan dengan lancar. amin.

Congrats Amy & Atim!!

AmyMizzunderstood said...

lynn :: ye la lynn..betul tu..bertuah awak dpt duduk ngan parents lagi hehe

hazlynda kushairi :: owhh yeke?hmm semoga kita lebih tabah!

ieja said...

aduh tersentuh pulak baca entry amy kali ni..

Semoga segalanya berjalan dengan lancar..Dan ieja yakin amy akan jadi isteri dan anak yang terbaek..


wah.. 15 hari saja lagi.. jaga diri ye..

Flowerie said...

amy, bleh tak i bace ur wish utk mama u i rase sedih...sob sob da ni..tak tau psl tersentuh sgt....

AmyMizzunderstood said...

[ Hanie ] :: thanks hanie!jumpa nnt yer,,,another 9 days to go!

ieja :: thanks ieja...doakan yg terbaik untuk kami..thanks!

Flowerie :: ohh yeke?hehe..dah la jgn sedih2.. (suppose u yg ckp kat i!hehehe)