Khamis, 7 Oktober 2010

Being pregnant woman

Hello ladies...

Dah 32weeks sekarang..bersamaan 8 bulan..Alhamdulillah..rasanya dulu tak terfikir akan sampai ke tahap ni..memandangkan masalah hari itu...Syukur..semuanya kuasa Allah..



Being pregnant?
Sayalah orang yang paling gembira dan excited...selain Atim..dan keluarga kami yang lain.. Dengan dikurniakan suami yang tak pernah jemu dan sentiasa sabar melayan kerenah saya masa preggy nih..(mmg banyak dugaannya..huhu) dari masa morning sickness yang teruk dulu..sampai la sekarang..terima kasih husben..

Dugaan yang datang...terima kasih Ya Allah...
Pernah terbaca dan berbunyi lebih kurang begini..
"Barangsiapa tidak diuji antara tiap2 40 hari dengan satu bala atau musibah, maka tidak ada kebaikan baginya disisi Allah..." Allah masih sayangkan kami...
Kami terima dengan tenang...

Till now...its already 32 weeks..yup!masa betul2 pantas..
tapi sekarang lain pula rasanya...Perasaan yang bercampur baur..kadang2 rasa tak sabar nk tengok si kecik ni..rasa excited..tak sabar...seronoknyaaa... tapi kadang2...rasa takut..cemas,tak keruan pun ada...macam mana agaknya bila masa nk bersalin tu sampai..sakitkah? kat mana saya masa tu.. sempat tak sampai hospital...macam2 la..and i believe semua mommy to be akan rasa macam ni kan??ohh belum lagi bila tiba kita diletakkan kat atas katil..bawak pergi ke dewan bersalin..eiiii...tak tau nak cakap..sebabnya seumur hidup saya tak pernah la kena warded etc...



Macam mana rasa labor contraction tu? uohh...kadang2 jantung tetiba je laju bila dok fikir pasal ni semua..apa pun..saya tak lupa untuk berdoa dan sembahyang..supaya tidak ada apa2 buruk berlaku...dan semoga Allah lindungi anak ini,sihat dan sempurnakan lah dia....Amin..

Berpantang?
Rasanya kali ini Kak Amie yang akan menjaga saya..dan mungkin Aunty saya juga akan bergilir2 menjaga saya..Insyallah.. Yang sedihnya..Ayah dan Mak Su bakal tiada masa itu.. bakal menunaikan Haji..takpelah..doakan saja saya selamat disini... :)
PIL pun ada..diorang mungkin akan jenguk2 saya di Kepong..

Dalam masa due dah dekat nih..ramai pulak yang kahwin..antaranya cousin2 terdekat..which is..saya tak dapat nak attend..sekarang pun Atim dah soh saya rest...kerja2 MG mungkin akan stop lepas 10.10.10 ni..yang lelain mungkin hanya akan keluar kan idea dan pendapat jek..huahuahua... sebab kaki kerap bengkak..kadang2 senak je rasa perut ni..jalan pun dah slow..huhu..i need rest..tapi orang kata masa ni la kena byk berjalan..supaya senang nk bersalin ye ke?and dah buleh start minum air kelapa..ye teringin air kelapa..asal tak jumpa2 nih?haishh..

So ok la..stop kat sini dulu..if tanda2 awal tu dah ada..akan ku update lagi nanti..
Thanks to all yang banyak support saya...Maaf jika ada terlanjur kata dan perbuatan...yang buat kalian tak senang bila membaca..Doakan saya...

Daa...

11 ulasan:

Mrs Nageb berkata...

Alhamdulillah,dah tak lama dah..sabar ye..semoga everything goes smoothly :) Amin.

sophieqaiser berkata...

semoga semuanya selamat..byk2 berdoa

nanti bersalin kt an nur ke?
kite pun bersalin kt sana aritu...

ain.ya.nun. berkata...

gud luck amy =)

semoga semuanya kan baik2 saja.

BuTtErFlyInFraMe berkata...

I'allah amy, semuanya akan selamat.. alena doa yg baik2 sahaja untuk amy dan baby... xsabar nk tgk baby! :)

Miss N berkata...

alhamdulillah amy!
Moga dipermudahkan segalanya..

Rasanya kalo dr luar gate UNITEN,u pegi arah putrajaya..kat luar tu ade org jual2 kuih..ade org jual air kelapa tak silap i..

Try la~

AmyMizzunderstood berkata...

Mrs Naqeb :: Thanks babe...

shadashidi :: oh tak..bukan kat an nur..since ada prob that day..i transfer kat PPUM..hospital university..

dak pink :: thanks..amin2..

aleena :: heheh pray for u too!take care yer!

Miss N:: saya dah dapat kat pasar malam semalam!hehehe puas hati!

MamaPatch berkata...

amy. all d best yer. hope smuanye dipermudahkan. amin...

ok ok. nak minum air kelapa jgak. hehe

inazryn berkata...

hi amy..
i pon ngah counting the days!!
already 36 weeks..=)
my baby da korek2 jln nk kuar.
ngilu...hihihi
but now buzy cr set utk bersalin lak
still pening2
ahaks..
pa pe pon..take care ya..

Luv like this.... berkata...

amy-bb kita beza sebulan je!!harap nanti amy dipermudahkn okey dan doa juge tok saye yerr!!:)

Tanpa Nama berkata...

hi dear..ur blog is in my bookmarks..:)since i ske sgt bace blog u..maybe u x knal i n i also x knal u..so..ttibe hari ni rase mcm nk komen2 kt blog u..hehe..4 ur info i also mom to be..1st child..alredy 36 weeks..dats mean 8 bln lbih..my doc prnah ckp la kalo x silap i..36 weeks is not 9 month..40 weeks is nine month..bcoz not every month have 4 weeks rite..tp x ksah la ape2 pn kn..yg pnting baby u n mine selamat semuanya..insyaAllah..

AmyMizzunderstood berkata...

thanks to all yg comment...so sorry tak sempat nk reply one by one..anyway thanks ya!insyallah doakan yg baik2 aja