Jumaat, 14 September 2012

Direct feeding

Salam...

Yeayy Anya sleep without asking me susu 5-6 kali macam selalu...
Talking about how to stop Anya from bf..hmmm its quite tough...and hopefully aku dapat bf dia sampai age 2 yo...Amin...

Eventhough Anya budak yang kuat makan...semua dia makan..jarang dia tolak..hehe yang active of coz..but still kalau dia nak susu harus la kene sua..i tak sure anak orang lain macam mana but..Anya akan mintak susu tak kira masa...

Sometimes rasa macam OMG!baru lepas susu nak susu lagi??but dia jenis minum sekejap2..tak sampai 5 mins dia cakap "Dah!"
See??nak lagi kalau dia dah start boring...tengok cartoons pun dah boleh hafal...lagi laaaaa...hahhaha..itu masa siang...boleh bersilat jugak!!

Malam pulak..sama kes...kalau time nak tido..mesti mintak "nak susu!" but sekarang aku tanya dia..."you want to sleep?" and she said "sleep" okla..masuk bilik..n after got her milk..belum tentu nak tido!main2...guling2..hokhek hokhek...susu lagi..lagi dan lagi sampai la terlelap...sometimes aku terpaksa pura2 tido..after that she will ask me for her last susu and sleep...

Ahaa macam2 style kan?fuhhh...kira kalau terlepas movie best2 ke..boleh tension lah!

And tonite...aku just bagi dia susu sekali je..since dia nampak sleepy..sebab today nap awal..and kadang2 dia selalu nangis terjaga...mimpi etc...nak susu...but aku tak bagi...slowly aku bisik.."No need susu...just close your eyes and sleep...ok sayang?" memang berbunyik2...and lil bit cry...tapi tak la meraung...she likes to play with my elbow...!ha ahh siku ni kira tempat dia bermanja..i just gave my elbow and taraaa dah tidoo!Alhamdulillah...syukur...jap lagi or pepagi nanti bangun nak susu lagi kita try je buat benda sama...slowly la..sian dia..hheheh

Okla..itu je nak share... :)
Tengok esok macam mana pulak...

Love,
Amy

Tiada ulasan: