Jumaat, 7 Mei 2010

Selamat Hari Ibu...and Happy birthday Mama..

Hi peeps..

Yes i know..Mother's day jatuh pada ahad ni 9 May 2010 kan?
But untuk tak nk ketinggalan, saya nak ucapkan Selamat Hari Ibu...pada semua ibu2,mommy2,mama2 etc...

U know wut?
9th May is my arwah Mama punya birthday..yup2..dulu,masa arwah ada...kami selalu celebrate together her birthday and Mother's Day sekali harung..dan selalunya dia akan dapat hadiah lebih dari satu every year...

Seingat saya..hadiah terakhir yang saya beri..emm sehelai blouse..dan saya beli buat pertama kalinya dengan hasil titik peluh saya..sebab masa tu saya baru bekerja..Alhamdulillah..lega hajat saya tercapai..

Tapi..blouse tu masih ada dalam almari..sampai ke hari ni...saya tahu..hadiah sekadar menyenangkan hati seorang ibu..tapi yang akan dibawa mati..adalah kasih sayang..yang tak akan luput sampai bila2..(kalau la mama ada...)

mama dengan blouse yang saya beli...

Jadi..pesan saya..sayangilah ibu2 kita..sementara mereka masih ada..bukan dengan harta dan wang ringgit..just spend time dengan mereka every single time yang u guys ada...(i wish i can turn back time..)

This year..tetap tak celebrate..sbb MIL berada di Paris..
but!! Im gonna be sure..ada sumthing yang boleh saya buat..hehehe..

Anyway..Happy Mothers Day to my sis!Suddenly teringat yang dia dah jadi Mama...and Insyallah..next year mungkin saya juga akan diraikan seperti ibu2 lain..who knows?

4 ulasan:

Mrs. Amie berkata...

Sedey aku.. aku ingat nie semua.. tapi tak boleh nak luahkan.. sbb kalau aku baru nak taip jer, mesti dah meleleh air mata aku.. baru nak komen kat blog ko nie pun aku dh meleleh air mata.. Oh! aku mmg harap dia dpt tgk Qaira ;( Al-Fatihah...

Tanpa Nama berkata...

aaawww...amy thats so touching. banyak2kan sedekah yassin to your late mom. it'd be the best gift for her now :)

harzharun berkata...

dear....al fatihah to ur mother...
btw, next year u dah ble celebrate kan..hihi

AmyMizzunderstood berkata...

Mrs Amie :: mesti ingat..hehehe semoga dia tenang kat sana..

Anon :: yup2..thanks ya!Insyallah..

Harzharun :: tq babe..insyallah next year..hehe