Khamis, 17 Mei 2012

Tak senang..agaknya kot?

Bukan apa..as human aku rasa kita semua ada satu sifat yang tak berapa elok sebenarnya...ngaku cepat!aku setuju sangat..tak tau la mana puncanya...

Yang aku terdengar..

"ala...dia tu nampak je macam tu...padahal bukan senang mana pun!!"

fine..mana ko tau dia senang ke susah?penah ko tengok duit dalam bank dia?apa sebab pulak ko cakap dia tak senang?sebab dulu ko penah kenal dia?sebab dia dulu kawan baik tapi sekarang tak berapa nak baik?sebab dulu dia penah hutang ko?gitu??

Haishh..bukak la minda sikit...dulu dengan sekarang lain...dulu sekolah2...sekarang dah kerja..cuba jangan jeles kalau orang lain lebih sket dari kita..sebab bagi aku tuhan cipta mahluknya dengan setiap keistimewaan yg tersendiri...ada yang pandai melukis..ada yang pandai bab photography...ada yang pandai cucuk bunga cam aku kahkah...

Mungkin ke sebab isu iri hati kat sesama manusia ni takkan berakhir...??cuba la kita cakap kat diri kita oh itu rezeki dia yang tuhan dah bagi..mungkin rezeki aku akan tiba...Insyallah...takpe la jugak!

Akhirnya yang terkontang kanting kat situ sapa??ko jugak..nganga la tgk orang lain semua dah senang banyak..ko kat takuk itu jelah...aku selalu ingatkan diri aku ni supaya jangan fikir negative kat orang lain..contoh dulu aku selalu tertanya2...

"eh betul ke tulih blog leh dapat rm blabla sebulan??tipulah!aku pun tak penah nak baca blog dia..."

See..itu akulah..nyebok..tapi tu dulu..bila difikirkan balik..kalau tak betul,masakan orang lain kenal dia...bercerita pasal dia...ye tak?logik...so aku redha..hahhaaha...

At least aku sedar diri...cepat lak tu! Tak tau la aku...orang kata makin hari makin tua..dari single dah berumahtangga..dah beranak pinak plak..pasni apa?nak bersaing anak sapa paling ramai?hahhahaa...ke anak sapa paling putih?ouchhh!!anak sapa nama paling sedap?

Nasib aku bukan tergolong dalam golongan begitu..syukur...pendek kata..kalau nampak orang lain senang sket dari kita,doa lah..mana tau pasni turn kita plak tuhan nak kasi...tapi ada jugak yang berpura2..yg kononnya dia senang selamanya..tak penah ada susah lah kiranya dalam hidup dia! Ha itu aku tak tau nak kata...renung2kan...hehehhe

Selamat malam...

Love,
Amy

Tiada ulasan: