Khamis, 22 April 2010

1st trimester

Hello...

Well, semalam keadaan sangat la tak boleh belah..muntah a whole day..tapi tak keluar apa2..cuma angin2 kosong saja..haha..cuma saya rasa sgt la penat..since dah beria2 muntah,i lost my energy..a lot!Atim soh minum air masak banyak..saya minum..kadang2 satu masa, nak solat pun saya tak berdaya..tapi gagahkan jua la diri ni..

Alhamdulillah, even ada morning sickness yang begini..which is tak la terok sgt..normal la tu for me..ada org lagi teruk dari saya..so for me its nothing..saya tak pula ada perasaan tak boleh bau itu dan ini..ramai gak yang tanya..dan saya jawap "Ooh,Amy masih boleh bau suami sendiri lagi..hehe"...If my sis dulu tak boleh masuk dapur, saya masih boleh masak..Alhamdulillah...tapi jarang..sebab Atim and my dad tau saya tak berapa stabil lagi..so diorang akan pergi beli makanan..hehe..Tapi memandangkan hari tu,Atim teringin benar nk makan masakan saya...saya pun masak la..tapi dengan syarat,hanya satu lauk..yang lain, kena beli!huahuahua.. (janji masak kan?)

Kalau dulu suka suki MC,ayah mesti bising..blablabla...tapi sekarang..dia tanya kenapa tak keja? saya just jawap "MC!"and dia pun diam..and terus tanya lunch nk makan apa blablabla...sonok kan?wakakaka sonok uoalls!

Tapi yang tak best adalah..keadaan diri sendiri...malam adalah paling tak selesa..tak tau la badan ni nak mengembang ke apa..cumanya saya mmg tak benarkan Atim pegang my tummy..coz anytime rasa nk muntah..hmm..serasa panas kat dalam..mcm nk demam pun yer..tapi bangun pagi tak de apa pun..perubahan diri sekarang buat saya bukan macam saya..tah la susah nk cakap..walau apa pun..Atim tetap membantu saya,selalu cerita benda2 positif,motivate diri ni..dan mcm2 lagi la..at least dia sama2 support dan tak sabar nk tunggu perut makin membesar..

Bila la nk ke 2nd trimester ni?dan berharap agar semuanya berakhir dengan pantas...dan teringin menjadik Amy yang active seperti dulu...nk tengok wayang pun malas okeh..dulu punya la gedik!tapi saya masih lagi gemar mencantik2..berfesyen2..tak tau la esok lusa macam mana kaedahnya...

Hubsterku,

Im so sorry...if sejak kebelakangan ni,buat u terasa,terkecil hati,terkasar perbuatan etc..Amy tau Amy salah..tapi Amy tak nk pun jadik camtu..tapi apakan daya..u yang buat i jadik macam gini..wakaka..Sabar la yer..kita tunggu 2nd trimester...mungkin akan mengubah segalanya...cewah!dah macam AF!

Tapi apa pun..Amy tak dpt la nk ikut nafsu u pergi konsert search dgn wings tu...mati la tak mau!! sekian terima kasih... If you bagi I tiket AF pun i tak mau..okeh..harap maklum..kang ada yang termuntah kat sana kang..so tak mau..

Apa pun, Amy tak akan mengabaikan tanggungjawab sebagai isteri,anak dan hamba-Nya yer..

Love,
Wifey

11 ulasan:

Nariko berkata...

sabar k dear..masuk 2nd trimester ok lah tu.go mama amy! nk laki ke girl?

AmyMizzunderstood berkata...

Nariko :: Thanks Azi..kami macam nk boy..tapi if girl pun ok gak..tak kisah jek..huhu...

NAZLIANA SI CUTE berkata...

biasa la..ana punn kadang2 ja muntah2 dtg..angin bnykk sembelit pun dh ok sikit..huhuuu hope jg diri leklok yer..

AmyMizzunderstood berkata...

nornazliana :: yup2 u too ye..thanks!

xeea berkata...

i dah separuh jalan trimester 2 skrg ni pun still hav morning sickness. tsk tsk

sama2 lah kita bertabah, wahai ibu!
take care :)

cik senah berkata...

tahniah amy.. semoga menjalani tempoh kehamilan dengan lancar... seronok dengar org baru kawen.. then Allah bg rezeki anak..

tak sabaq pulak nak kawen niee.. (encek tunang pulak tak bg wedding date lagik.. huhuhu :( )

Mizsilent berkata...

hi..i pon pregnant 11 weeks.ada night sickness cm u gak.pas maghrib je i da terlentang sbb nk muntah.kdg2 kepala pusing.x bleh nk mkn pe time mlm.then my hubby kena wat nasi goreng bodo je.at least i bleh telan sket.i pon br 1 kali wat check up.yg 1st mmg x nmpk pe.doc said it depends gak.some people mmg nmpk.tp slagi xde drh kuar doc kata insyaallah baby ok.so don worry k.i think u da bleh sapu myk bio oil kat ur tummy now.takut ada stretch mark.doc pon pesan kat i cmtu.
ok c u..

Mademoiselle Ctiey berkata...

Be strong Amy! u can go through this challenge.. like my friend also had a same situation when her pregnancy time.. dizziness, easily vomit,tired and mood swing.. it is normal.. after a few months.. she's slowly recover n healthy again.. i hope you also will recover soon..

dialicious berkata...

wah..skrg cite psl pregnancy je yer..saya rasa sungguh ketinggalan but tq for sharing..it will useful to me other mom2b in d future...saba ye..xlama je nak 2nd trim..tup2 nak bersalin dh..

Mawar misswateva berkata...

xpe, nt da masuk 2nd trimester boley g tgk muvie blk eh amy..=)
be strong k darls.

AmyMizzunderstood berkata...

cik senah :: ohh tak pe..nk dekat la tu..kata dah tunang kan?hehehe sabarr..

Mizsilent ::oo tak hilang lagi yer morning sickness tu?hmm tu la lain orang lain pulak caranya kan?takpela..sabar jek..i ada beli 1 cream kat modernmum untuk strechmark jugak..so pakai tu jek..

Ctiey :: wahh dah mcm challenge apa plak kan?heheh tu la rasanya boleh kot..insyallah..

diahlicious :: huhu..ha ah la diah!citer pasal pregnancy jek sekarang..

Mawar :: hukhuk..ye la mawar..kadang2 paksa gak diri pergi tengok movie..huhu