Selasa, 28 Januari 2014

Memorize

Salam everybody...

Kelmarin,we (me,Atim and Anya) went to makan-makan at Bangsar Village...
So macam biasa...by the time nak cari parking masuk sana sini...suddenly aku teringat...
Yang our car pernah rosak kat depan Balloon Buzz...betul2 depan kedai tu...

And aku pun just sembang-sembang with Atim...and tak tau la Anya tengah pasang telinga...and she keep ask me "Apa Mommy??"

Anya memang selalu akan tanya macam tu IF dia tahu cerita yang aku sanpaikan or something yang berkenaan dengannya...

And untuk tak nak buat dia down...aku just cerita balik...and saja try test memory dia...

Me : Anya ingat tak kereta kita rosak kat area sini? (i dun want to mention "balloon" sebab takut dia mintak hehhee)

Anya : Yang kat kedai balloon tu kan Mommy??

Me and Atim dah pandang each other...like WOW!! dia ingat??

Me : Haaa..pandainya... Lagi Anya ingat apa? (pasrah jela kalau kena paw belon satgi)
Lepas keta kena bawak workshop...kita balik macam mana ya?

Anya : kita balik dengan tokwan's car! Kan?

Dia tanya aku balik...hehehe..sambil aku pun angguk...

Me : betul...siapa yang teman Tok Wan masa tu...?ada orang lain tak?

Anya : ada.. Pak Long!

Aku and Atim gelak kaw2...sebab tak percaya dia ingat...

Me : masa tu kita makan apa...ingat tak? (Yg ni aku pun tak ingat sangat...but memang kitorang ada makan something dalam kereta...i tot some bread macam tu)

Anya : kita makan doughnut!!

Me : haaa...betul2...pandai lah Anya ni!!

Memang terkejut...aku tak de la nak tanya benda2 yang memang dia akan ingat..contoh masa birthday dia yang lepas etc...ni benda2 yang tak mungkin dia nak ingat sebab tak penting...tapi mana lah kita as parents nak tau...mungkin hari tu...hari yang happy untuk dia..so that dia leh ingat sampai hari ni... :)

Terharu plaks hahaha...

Love,
Amy

Tiada ulasan: