Wednesday, May 27, 2015

Sedih

Aku tak tau kenapa sejak kebelakangan ni...asik terdengar berita2 yang sedih dan pilu...ke atau aku je yang ter'emo' lebih? Sejak2 beranak 2 ni?

Serious talk...life aku sangattttt sederhana..which is ramai orang yang macam aku...cuma nasib jela lain2 kan..? Aku rasa aku dah bagi 101% untuk anak2 terutamanya...dari segi makan..pakai..mainan...semuanya aku jaga...tiptop la kiranya...takde apa yang kurang...

Tapi aku kadang2 lupa...
Orang lain tak sama sebenarnya macam aku..
Pernah kau dengar anak orang tu tido di tikar lantai? Sedangkan anak sendiri tidur di tilam empuk beribu2 harganya...
Anak orang tu dirampas mainannya? Sedangkan hari2 kami beli mainan untuk anak sendiri tanpa had
Abak orang tu tiada bahan hiburan seperti tv? Sedangkan hari2 anak sendiri menonton..belum lagi ditambah dengan youtube...game di Ipad...

Aku terdiam...terfikir...apa lah agaknya kalau jadi pada anak2 aku??waktu ketiadaan aku pulak...sungguh la sakit...hati macam dicucuk2...sebak...Allahuakbar...besar nya dugaan yang Kau turunkan paada hambamu...

Orang2 yang dipilah untuk ujian yang besar2 sangat beruntung...Allah tu sentiasa menjaganya...tuhan...hati yang bukan dipilih ini yang merintih....bantulah hamba2 mu itu...Ringankan la beban yang ditanggungnya..sungguh pun aku tak dapat bantu semua...tp dengan doa yang aku kirim..aku harap semuanya akan baik2 saja...

Sedihnya aku sebagai ibu2...tak dapat membantu anak2 yang tidak bernasib baik...sebak....Lindungilah anak2 ini...termasuk juga anak2 aku...Amin.

Love
Amy

No comments: